15.7.2012

Mansikan makua ja kotilomailua.

 Meillä oli pikkusiskon kans kivaa puuhaa, kun siivottiin ja pakastettiin 12 kiloa mansikoita äiskälle. Muutama mansikkaa livahti suuhunkin ja on ne niin makkeita ja hyviä!



 Pikku-murutkin tuli unien jälkeen mansikka-apajille. Lyytillä päällä ihanasta peura-trikoosta ommeltu teepparimekko. 

Poju sai ihan parasta välipalaa päiväunien jälkeen.


 Vietettiin aikaa mun vanhempien luona kun meijän iskä on tehnyt nyt tosi paljon töitä; yövuoroja ja tuplavuoroja.. Niin oli ihan mukava hengailla välillä muualla kuin kotona ja se on mulle kuin lomaa. On lisäkäsiä lapsia hoitamassa ja niitä viihdyttämässä. Tuommoinen kyläily tekee hyvää mun hermoille ja lapsetkin viihtyy kun ei koko ajan tarvii sanoa "oota vähän" tai "älä tee noin". 

Mä otin varalta mukaan kankaita ja kaavat, että jos vaikka kerkeisin leikellä. Ja kerkesinhän mää! Iso pino vaatteita odottaa nyt ompelua ja uusia ihanuuksia sieltä tuleepi sitten myyntiin asti kunhan valmistuvat! 

Kahtokaa näitä ihania kankaita alla!!! Apua, en kestä! Miks maailmassa pitää olla toinen toistaan ihanempia kuoseja? 
Mulla muhii muuten mielessä myös eräs (tai oikeestaan useampikin) oma kuosi. Tässä tutkin vaihtoehtoja, missä sen voisi painattaa. Oispa jänskää ;)

 Sen verran ukkelilla oli töistä taukoo, että päästiin yhessä käyttämään Pikku-Karhua (ja vähän ihtejämmekin) sirkuksessa. Oli tosi jännää, koska oon viimeksi ollut sirkuksessa ihan mininä. Ja sillon olin kuulema pelännyt klovneja niin paljon, että oli pitänyt kesken pois lähteä. 
Ah, minä ihana hysteerinen lapsi! Eräänä kesänä olin pelännyt kärpäsiä niin paljon, että hyvä että olin uskaltanut ulos mennä. Ja toisena kesänä mopoja. Ja kun kuulin jostain, että häkä voi tappaa, niin en nukkunut kunnolla varmaan moneen viikkoon. 
Ja mitä vielä.. kuulin joskus, että jos Kiinassa räjäytettäis kymmenen ydinpommia yhtä aikaa, tulis maailmanloppu. Muistan ku menin kirkkokuoron(!?) harkkoihin ja olin ihan paniikissa. 
Ehkä nämä on vähän näin aikuisiällä helpottanut, mutta voin tunnustaa olevani edelleen melkoinen ahdistuja ja panikoija. 

Mutta sirkus! Se oli tosi kiva. Pikkusella on päällimmäisenä mielessä sieltä mopot ja se, että pellen kitara meni rikki. 



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti