10.1.2013

Kotikolo - ilo-olo

 Muutamia fiilistelykuvia. Mun pään sisällä leijalee nyt vaan pilvenhattaroita, vaahtokarkkeja ja kissankelloja. Harvoin oon huonolla tuulella muutenkaan, mutta nyt on vaan sellanen olo, että tää on hyvä hetki! Oon löytänyt paikkani maailmassa. Koti on niin täydellinen paikka, saan olla äitinä kahdelle mahtavalle lapselle, vaimo ihanalle miehelle. Ympärilläni on paljon huippuja ihmisiä. Uskon että oon vihdoin löytänyt sen jutun, jota haluan ihan oikeasti tehä työkseni, nautin siitä, rakastan sitä enkä voi kuvitellakkaan kyllästyväni.

Yks päivä istuskelin lasten kans ruokapöydässä ja radiosta kuului Johanna Kurkelan laulamana: "aivan kaikki askeleet, yksi kerrallaan, ovat tänne johtaneet". Katselin ympärilleni ja tuli semmonen fiilis, että nyt ollaan just siellä missä pitääkin. Siirappista, mutta totta ;) 




 Oon luvannut itselleni, että ompelen vähintään yhden vaatteen päivässä. Joko myyntiin tai itselle. Toki niitä saattaa jonain päivänä syntyä kymmenen ja toisena ei yhtään, mutta keskimäärin. Kangasvarastojen pakko huventua kun koko ajan on tulossa lisää. Ja mies oli vissiin sitä mieltä ettei toista kangaskaappia ole tulossa. Vaikka jos minä nätisti pyydän, niin kyllä se varmaan mulle jonkun säilytysratkaisin nikkarois. Noh, säilötään sitten pahvilaatikkoihin toistaiseksi :)






 Ihanan herkulliset suklaamuffinssit syntyy ihan perustaikinasta. Muutama suklaapala painetaan taikinan keskelle, niin valmiissa muffinsseissa on sitten ihana suklaasydän. Kuorrutteeksi sitten voi-suklaa-appelsiinikreemiä. Nämä vois olla Fazerina-muffinsseja. Kevyitä? No ei todellakaan! :) 
Mutta minä oon sitä mieltä, että silloin kun herkutellaan, niin herkutellaan kunnolla. Mutta ei sitten tehdä sitä ihan joka päivä, eikä joka toinenkaan.
Nyt meillä kevennellään ihan urakalla, joten nämä muffinssikuvat ei ole ihan tuoreita. Lauantai on herkuttelupäivä. Sitä siis ootellessa :) 
Mutta ihmeen hyvin minunkin kaltainen sokerihiiri on tykännyt pahimpaan makeannälkään mussuttaa maitorahkaa ja marjoja. Kyllä tuosta sokerikoukusta pääsee loppupeleissä aika nopeasti eroon. Kyllä mä silti joka päivä suunnittelen mielessäni, että mikäköhän se lauantai-päivän herkku sitten olis ;)  


Tilaamani ihanuus tapetti oli lähtenyt Hollannista matkaan, joten toivottavasti pian voin esitellä ihanan sisustusprojektini täällä :) 

Pirteän mukavaa loppuviikkoa!

1 kommentti: